Jak działamy i jak wybieramy podcasty do newslettera

Jak działamy, czyli o tym jak wybieramy podcasty do newslettera.

Jak to się zaczęło…

Jest piękna wrześniowa sobota. Grupa ludzi o wspólnym zainteresowaniu zebrała się w Poznaniu, aby podzielić się doświadczeniami, nauczyć czegoś kogoś i od kogoś czegoś. 

Kuluarowe rozmowy, kiwanie głowami, uśmiechy i wspólny cel – zwiększać świadomość o podcastach i docierać do nowych słuchaczy. 

Już pisaliśmy o porażkach, o poddawaniu się po kilku odcinkach. O utracie wiary w sens i być może mierzeniu zbyt wysoko. 

Mamy tendencję do narzekania, tylko że to niczego nie zmienia. 

Narzekając, nie wymyślisz rozwiązania i nie znajdziesz nowych słuchaczy. Tylko wspólnymi siłami, z dużą determinacją i konsekwencją możesz zrealizować założony cel!

Więc przestaliśmy narzekać i wzięliśmy sprawy w swoje ręce. 

Tak po kilku rozmowach, wymianie pomysłów i linków do dobrych praktyk, zaczęliśmy rysować nasz własny projekt.
Projekt, którego głównym zadaniem miało być od samego początku propagowanie polskich podcastów. Ułatwianie dotarcia do słuchaczy nowym, niszowym, wartościowym, czy ciekawym podcastowym produkcjom. 

Wracamy do rozmów każdy z podobną wizją. 

Zbieramy zespół. Przedstawiamy założenia i czekamy na informacje zwrotne. Niestety większość się zgodziła. Niestety, bo dopiero w trakcie przyszły obawy i trudności.
To przecież kolejna działalność non profit. To kolejna działalność, która angażuje czasowo. 

I co z tego?

Działamy dalej. Szkicujemy wygląd strony internetowej, wybieramy nazwę, hosting, proces. Grupa liczy już 5 osób, z których każda ma swoje cele. My przecież też chcemy dzięki temu dotrzeć z naszymi produkcjami do nowych słuchaczy. Niczym przecież w tym zakresie nie różnimy się od innych twórców. No może wytrwałością, którą jest w stanie złamać tylko coś naprawdę poważnego. 

Mamy stronę, proces i narzędzia. Piszemy dla siebie instrukcje do procesów, tworzymy tabele i zasady, wedle których chcemy współdziałać. Ruszamy z komunikacją.

Rośnie podniecenie i rośnie niepewność.

Styczeń 2020 – Start!

Pierwszy mail powitalny. Pierwszy newsletter. Drugi, trzeci i kolejne.
Dziś jest ich już ponad 30, więc to najwyższy czas zdradzić Wam sposób, w jaki wyszukujemy i wybieramy odcinki podcastów do naszego newslettera. 

Zasady są proste, jednak sam wybór to subiektywna ocena słuchającego i polecającego odcinek podcastu członka grupy.

Wracając do zasad:

  • Podcast jest polski, choć nie musi być po polsku.
  • Odcinek jest nie starszy niż jeden miesiąc. Liczy się data jego publikacji w stosunku do daty wysyłki newslettera.
  • Ten sam tytuł podcastu nie powinien się pojawiać w newsletterze częściej niż jeden miesiąc.
  • Polecane odcinki powinny być możliwie różnorodne.
  • Polecany odcinek powinien być dobrej jakości audio. Nie chodzi o jakość studyjną, ale taką, która pozwala słuchać materiału z przyjemnością.
  • Koncentrujemy się na mniejszych, amatorskich produkcjach, ale i większe mogę się pojawić od czasu do czasu.

I oczywiście ciągle testujemy, sprawdzamy, pytamy…

Dostajemy od Ciebie wiadomości, poznajemy świetnych ludzi i działamy dalej. Szukamy, sprawdzamy i polecamy. I bardzo dziękujemy wszystkim, którzy o tym wspominają.
Niektórzy być może nawet nie wiedzą, że poleciliśmy ich podcast. Nie z każdym się kontaktujemy. Nie każdy też opowiada na naszą zaczepkę. Tak bywa…

Uruchomiliśmy czytelnię i dzięki temu możemy Ci przekazać różnie, choć głównie dotyczące podcastów treści. 

Uruchomiliśmy formularz, dzięki któremu i Ty możesz zaproponować odcinek podcastu, który opublikowałeś lub który Cię zaciekawił.

I wiesz co…? Jeśli tworzysz, bądź słuchasz podcastów, to rozmawiaj o nich. Dziel się nimi i wpieraj w ten sposób swoich ulubionych twórców. To wszystkim nam pomaga i dodaje motywacji w trudniejszych momentach. 

Podobne wpisy i artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *